СТАЉИН – ЕВРОAЗИЈСКИ ИМПЕРАТОР


ТЕРОР – ЦРКВА – РАД – ЕВРОАЗИЈА
Историја, као свеопшта збрка и смутња, може се правилно читати само помоћу одређених кључева: светска историја (историја Великих простора) помоћу геополитике, национална помоћу лингвистике и политичка историја (историја Новог доба) помоћу идеолошког кључа.

Дакле, проблем није у недостатку знања, већ у погрешном знању (корумпираном, како га зове Хамваш). Ако се ово правилно примени, Стаљинова историјска појава добија сасвим друге обрисе, сасвим различите од оног кавим га Систем приказује.

ТЕРОР

Посматрано из буржоаске визуре Стаљин је свакако ужасан јер његов режим представља сушту супроност западном утилитаризму. Не признајући првенство индивидуе, социјализам (у Стаљиновом случају – национал-бољшевизам) види праву природу терора. За разлику од либералне теорије која сматра терор као неопходну меру над индивидуом која прекорачи (људска) права и слободе осталих индивидуа, социјализам види праву природу терора као предуслова одржања целине усмереног ка делу (фрагменту) који себе издваја из целине и оглашава (речима, делом или намером) своју самосталност. Дакле, социјалистички терор је уперен против аутономне индивидуе, против индивидуалистичког философског и животног устројења човека. То је, социјалистичка аналогија онога што су немачки романтичари и руски славенофили називали холизмом или саборношћу.

ЦРКВА

Оно што многи замерају Стаљину је његов прогон Цркве. Оставимо на страну историјске чињенице, па чак и оне које не говоре у прилог овоме. Да видимо какву је то Цркву прогањао Стаљин.

Пошто је Црква представљала снажан отпор Петровим европејским реформама, морала је бити ућуткана. Наравно не директно, већ потајно и подмукло. Јерарси и који су испољавали истински црквени дух и који нису хтели да се подчине влади Петра Великог и потоњих антинационалних императора, били су прогањани у забачене крајеве или у манастире. Обнављање патријаршије и сабори су били забрањени. Врхунац је био у постављању обер-прокуратора као управитеља руске Цркве, као и других чиновника на епархијске тронове, док су владике имале само симболичан статус. Црква је неко време живела у манастирима, до Катарине Друге, која је зтворила 80% манастура и отела скоро целокупну црквену имовину. Сви архијереји постали обични фарисеји и послушници који су водили рачуна само о свом трбуху. У Путиру се нашла обојена водица. Због свега тога не чуди масовно преобраћање народа на старообредништво и друге секте.

Царска Русија (са неким изузецима) је на свом «путу у Европу» бирократозовала и обездушила Цркву и уништавала историску суштину, живу личност Русије. Са друге стране буквално прогањање Цркве и верника од стране Стаљина, је створило семе Катакомбалне Цркве, које данас цвета у најдивнијем цвету обновљеног Православља широм Русије.

Парадоксално, режим који је био, наводно, заштитник Цркве, уништио је ту Цркву много више него Стаљинов национал-бољшевички режим који је био њен отворени противник.

РАД

По Стаљиновом доласку на чело ЦК 1926. Русија је била заостала, сиромашна и изгладнела и разорена земља. Својим планом индустријализације, новом аграрном и економском политиком, Стаљин не само да је уздигао совјетску Русију на прво место по развијености у Европи, већ је то постигао у изузетно кратком року.

За разлику од Лењинових присилних мера, овај подухват је протекао са минимумом употребе силе. Ентузијазам и полет се ширио као епидемија преко целе земље. Људи су правили сопствене планове и решења како би пребацили норму предвиђену од стране државног плана. О овој до тада невиђеној појави са одушевљењем сведоче писци Џорџ Х. Велс и Бернард Шо. Уопште, однос према раду је промењен – од невољног и под претњом казне, рад је под Стаљином постао питање части, славе и херојског дела.

Можда је најбољи опис овога, и нама јако битан у данашње време тзв. транзиције, објављен у француским новинама La Temps 1932.: «Совјетски Савез је добио прву рунду индустријализујући се без помоћи страног капитала.»

Говорећи о Стаљиновом култу рада важно је напоменути да рад, нарочито мануелни, заузима врло важно место у православном хришћанству. Не само што је рад од Бога установљен у природном поретку, већ је и средство освећења човека и борбе против телесних страсти, али и начин зближавања људи.

ЕВРОАЗИЈА

Под Стаљином је Русија не само потпуно прекинула са политиком антинационалне монархије, већ и успешно превазишла опасност од «перманентне револуције» Троцког, која би у метастази распрсла Русију у светску револуцију и успостављање антихристовог царства на земљи.

У спољној политици је прекинуто са лажним пансловенством као и имитирањем империјалистичких навика «великих» европских држава, што се огледа у признавању азијских земаља као природних савезника. Први пут је Русија проговорила са азијатима као са равноправнима, као са пријатељима у невољи, а не као романо-германски културтрегер пљачкаши које је имитирала царска Русија.

Ако се погледа територија Стаљиновог Совјетског Савеза још је јасније евроазијско опредељење овог владара. Финска, Пољска и Балтичке провинције које су улазиле у састав царске Русије остале су ван совјетске Русије са којом немају ни геополитичке, ни историјско-државне везе. Са друге стране присједињење Хиве и Бухаре, као и проглашење совјетске Монголије, са којима Русија географски и природно повезана, јасно показује да је Стаљин достојан наследник највећег Евроазијског императора – Џингис-кана.

Одбацивши комунизам као плод европске цивилизације, Стаљин је успоставио нову еру руске историје, еру свесног остварења национално-историјских задатака и стварања особене и јединствене културе.

На жалост, оно што је Стаљин прекинуо убивши Троцког, завршили су Горбачов и Јељцин. Али опет постоји нада да се у непријатељском табору открива нови Стаљин: данашњи владар Русије у сваком говору спомене либерални капитализам и демократију, а предводника те две идеје у Русији има сваким даном све мање: или беже из земље, или су у затвору, или гину од бомбе.

Владимир Трифуновић

Овај унос је објављен под Евроазијска унија, Национал-бољшевизам, Панславизам, СССР, Стаљин. Забележите сталну везу.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s